APK bellen door het KCC/BDC - autobedrijf

Het KCC stuurt de klant 6 weken voordat de APK afloopt een e-mail. Drie weken voordat de APK afloopt belt het KCC de klant. Als de klant niet opneemt stuurt het KCC nog een e-mail. De laatste dag voordat de APK verloopt belt het KCC opnieuw de klant en/of spreekt de voice mail in.

80% van de klanten heeft een e-mailadres. De andere 20% heeft geen e-mailadres of wil het niet geven. Op bijna alle 06-nummers hebben een voicemail, maar dat wil niet zeggen dat de klant deze ook afluistert.   

Het sturen van een mail en bellen voor afloop van de APK behoort tot de kerntaken van een KCC. Elke dag zijn er klanten die de APK van hun auto hebben laten verlopen. Voorheen kregen de klanten een brief van het RDW, maar tegenwoordig krijgt iedereen een bericht in Mijn Overheid. Waarschijnlijk weten veel klanten dat niet. Het KCC  belt op de laatste dag als de APK morgen verloopt, en spreekt de voice mail in.

Veel klanten luisteren de voice mail niet af. Misschien een taak voor de werkplaatsreceptie om de klant hierover te infomeren. Indien u niet opneemt, dan spreken wij de voice mail in. Luister die eerst af voordat u meteen terugbelt.

Check altijd bij het RDW of de auto wel aan een APK keuring toe is. Als je de APK bij de afspraak noteert, dan gaat de monteur het ook uitvoeren. 

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...