Auto maakt een bijgeluid na de onderhoudsbeurt

Het onderhoud aan de auto wordt periodiek uitgevoerd. Hiermee kun je eventueel een uitval aan de auto voorkomen. Maar helaas is het in de praktijk niet altijd uit te sluiten dat een auto het niet doet of dat er andere zaken met de auto ontstaan na het onderhoud. Uiteraard doet uw garage er alles aan om dit te voorkomen.

“De auto maakt een bijgeluid en is net voor de onderhoudsbeurt geweest.” Het geluid heeft wellicht niets met de onderhoudsbeurt te maken hebben, maar de klant geeft wel aan dat het geluid na de beurt ontstaan is.

“Laten we eerst maar eens kijken wat er aan de hand is en later bepalen waar het eventueel onder valt.”
“Er zit toch garantie op de onderhoudsbeurt?” Het hangt sterk af van wat er wordt vastgesteld. Soms is het ‘gewoon’ iets wat los achterin de auto staat; bijvoorbeeld een doos met gereedschap, flessen of fietsdelen die een geluid veroorzaken.

Klanten vragen heus niet bewust of er nog garantie op de onderhoudsbeurt zit. Het moet een spontane ingeving zijn, in een reflex van: “Ik heb net een ‘dure’ beurt betaald en nu heb ik gelijk weer wat.” Achteraf blijkt er gelukkig niets aan de hand te zijn, maar zo’n gesprek kan zo anders lopen als je hier verkeerd op reageert.

 

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...