Autobedrijf 3.0 – Communicatie Klanten Contact Centrum (KCC/BDC) automobielbedrijf gaat digitaal

Hoewel we nog veel telefoontjes binnen krijgen, gaat de communicatie in de toekomst steeds meer via andere wegen lopen zoals SMS, chat, whatsappen en social media. 

Je merkt dat klanten op steeds meer verschillende manieren willen communiceren en het liefst op elk tijdstip van de dag en in het weekend. Bovendien maken klanten ook steeds meer gebruik van het online inplannen.

Als ik zelf iets wil weten, dan pak ik mijn mobiel en ga naar de website. Heb ik een vraag dan wil ik eigenlijk meteen met iemand praten, maar dat hoeft niet per se aan de telefoon. We leven niet meer in de tijd om alleen te bellen of een brief te schrijven, ik wil ook chatten, whatsappen en het liefst meteen een antwoord op mijn vraag. Door het chatten of whatsappen kan ik ook meerdere dingen tegelijk op mijn mobiel blijven doen.

Door meer communicatiemiddelen aan te bieden is het wel noodzakelijk om een goed bezetting op het KCC/BDC te hebben zodat continuïteit is gewaarborgd.

Gerelateerde berichten
13-07-2016: Medewerker Klanten Contact Centrum
16-07-2016: KCC/BDC maakt rooster zelf
03-08-2016: KCC/BDC meer dan alleen doorverbinden

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...