Autobedrijven hebben allemaal financiële problemen

Het gerucht gaat dat het met de economie weer beter gaat, maar in autoland is daar nog maar bar weinig van te merken. De autoverkopen lopen al jaren terug, en ook in de werkplaats zijn er steeds minder monteurs nodig. Van herstel op kort termijn is nog steeds geen sprake van.

Een beetje pand kost al gauw € 10 000 per maand aan huur, en dat is niet meer op te brengen met twee verkopers en drie monteurs. Dealers worden gesloten, en merken worden bij elkaar gevoegd. Dit alles om de kosten enigszins te beperken, want de autobranche is nog steeds aan het krimpen.

Van elke doorgang MOET een werkorder van worden gemaakt, en van elke werkorder MOET een factuur rond de € 100 per uur worden gemaakt. Je kan niet meer tegen een klant zeggen: “ Laat maar zitten, het is service van de zaak”, want elke cent telt.

Elk autobedrijf in Nederland worstelt met haar financiën. En de een kan het wat beter overzien dan de ander, maar iedereen heeft er mee te maken. Autobedrijven vechten elke dag om iets onder de streep over te houden, als het lukt.

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...