Autobedrijven zonder magazijn is als patat zonder mayonase

“U wilt onderdelen bestellen? Helaas, wij verkopen geen onderdelen meer. Gaat u maar naar de buren of weet ik veel waar heen, maar wij hebben het niet.”

“Maar u bent toch dealer van het merk?”
“Dat klopt, maar wij verkopen geen onderdelen. Dag klant.” Zoek het lekker uit!

Garage 3.0. werkt zonder magazijn, ook in de werkplaats. Er kan alleen worden besteld op het moment dat de monteur aangeeft onderdelen nodig te hebben. Als je op tijd bent met bestellen, dan is het onderdeel nog vandaag in huis, maar als de klant pech heeft wordt het de volgende dag. Het gaat om filters, remblokken, ruitenwisserbladen, etcetera. Is dat aan de klant uit te leggen?

Garage 3.0 wordt vergeleken met een snackbar. Je bestelt patat, betaalt, eet het op en klaar. Alleen als je mayonse wilt hebben? Dan moet je de volgende terugkomen, want dat gele spulletje hebben we niet op de voorraad. 

Is het nog mogelijk om een 9 of een 10 te vragen voor de service?

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...