Autodealers zonder magazijn

Alleen een traditioneel dealerbedrijf heeft een magazijn, want vandaag de dag werken steeds meer bedrijven zonder magazijn. Bedrijven bestellen via de importeur die drie keer per dag onderdelen levert.
Dat laatste gaat wel eens mis, waardoor de auto niet op tijd gereed komt. Wel of geen magazijn in de toekomst?

Voordeel voor het dealerbedrijf
Geen voorraad- en personeelskosten. In sommige gevallen kan de man uit het magazijn een andere functie krijgen, in het ergste geval wordt hij ontslagen. Geen onderdelen meer op voorraad, betekent dat het geld niet meer op de plank blijft liggen.

Nadeel voor het dealerbedrijf (lees: klant)
Personeel van de werkplaatsreceptie wordt extra belast met het uitzoeken en bestellen van onderdelen. Als het onderdeel niet voor een deadline wordt besteld, kan de auto niet op tijd worden gerepareerd, komt de auto in de werkplaats niet op tijd gereed. De werkdruk op de receptie kan hierdoor (onnodig) oplopen. 

Het KCC/BDC
Het KCC/BDC werkt niet op de werkvloer waar het allemaal gebeurt. Het is dan ook lastig in te schatten hoe lang werkzaamheden gaan duren. Ga alleen nooit meer plannen dat wat er beschikbaar is in de werkplaats, want dan worden er altijd klanten terleurgesteld. Vergader elke week een half uur met het KCC/BDC en de werkplaatsreceptie. Dan kan je elkaar helpen meer naar elkaar toe te groeien. Maak een verslag zodat iedereen weet wat er is besproken. Anders blijft het gat te groot. 

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...