Autoverkopers bellen niet terug, ze zijn totaal niet geïnteresseerd – online warme lead - Alles op Vier Wielen

Als ik op zoek ben naar een andere auto, dan is Gaspedaal.nl mijn website. 

Als ik wat leuks zie (lees: interesse) vraag ik altijd wat mijn auto waard is, maar het gebeurt zelden dat ik een reactie krijg. Het is maar gewoon een vraag. Het kan zijn dat ze mijn huidige auto niet zien zitten, dat kan. Maar dat ik dan ook helemaal geen reactie krijg, is toch op zijn minst verbijsterend te noemen of niet dan? Bij 80% van de aanbieders koop ik geen auto. Gewoonweg omdat ze niet reageren.

Als er dan toch een autobedrijf reageert start ik de dialoog. Ik wil weten wat mijn auto waard is? Toch geen gekke vraag om mee te beginnen? Meestal gaat de verkoper daarmee aan de slag in plaats van te zeggen wat voor een mooie auto hij zelf in de verkoop heeft. Er is bijna geen autobedrijf die blind iets zegt. Ze willen allemaal eerst de auto zien, het liefst op de zaak, want dan kunnen ze er nog meer voor geven. Jaja.

Sommige vragen foto’s. Ik maak echt de meest slechte foto’s en stuur ze op. Dan ineens komt er wel een bod. Nog steeds richten de meeste verkopers zich op mijn auto en niet op wat ze zelf te koop hebben staan. Als ik dan eindelijk een bod heb voor mijn auto is inmiddels alweer 10% van de autobedrijven afgevallen. Ik bedank de verkoper voor zijn bieding en ik zeg standaard dat ik het met het thuisfront ga overleggen. Ik neem nog wel contact op als ik eruit ben. De meeste verkopers nemen hier genoegen mee en vervolgens hoor ik nooit meer wat van ze. Waarschijnlijk denken ze dat ik geen interesse heb, maar dat heb ik wel. Je moet mij alleen overhalen om de deal te doen.

De verkoper beschouwt de dialoog als een verloren deal, terwijl voor mij de deal nog niet eens begonnen was. De verkoper denkt dat de deal is afgeketst op de prijs. Maar dat geldt niet voor mij. De verkoper heeft geen enkele toegevoegde waarde toegevoegd. Hij neemt niet eens meer de moeite om te vragen of ik er nog met het thuisfront ben uitgekomen. Hij is totaal niet geïnteresseerd in mij als klant.

De verkoper die het wel, en nu zit ik op misschien 2% van wat over is, in beweging is gekomen om met mij in contact te komen, te willen blijven en voelbaar zijn best doet om een deal te sluiten. Die mag mij de auto verkopen. En zo is het nog steeds in 2016, je gunt de verkoper of het bedrijf de deal. Maar dan moet de verkoper wel actie ondernemen en niet denken ze komen wel een keer bij mij aan mijn bureau zitten om een handtekening te zetten. Die tijd is voorbij, ik kan tegenwoordig overal een auto kopen.  

Gerelateerde berichten
04-06-2016: Een voorbeeld van een goed autobedrijf
08-07-2016: Reactietijd op online lead
13-07-2016: Laat autoverkopers alleen verkopen
 

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...