Beste Jos Schrier van de Stern

Bussum - Jos Schier gaat weg bij de Stern, maar in mijn tijd bij de Stern: had hij mijn hart gestolen.

Als ik een sympathieke vent bij de Stern heb leren kennen, dan bij jij het wel Jos. En daarom gaan we even terug in de tijd, nu ongeveer drie jaar geleden. De Stern had net van Van Kooy overgenomen, en jij kwam toen voor het eerst bij 'ons' in het pand in Bussum: ik was daar toen nog werkzaam. We hebben samen ongelofelijk veel gelachen, toen ik je het verhaal van ‘De Gooische Matras’ vertelde.

Die uitdrukking is ooit ontstaan doordat het omroeppersoneel van Irene Studio door de heftige sneeuwval niet meer verder kon rijden, en het personeel van Hotel De Gooische Boer (op de Amersfoortsestraatweg 43 in Bussum) de gestrande mensen een slaapplaats aanbood. Er werd gesleept met matrassen om iedereen te kunnen laten overnachten. En zo is de uitdrukking ‘De Gooische Matras’ ontstaan. Wat er verder gebeurde laat ik in het midden…

Van alle directieleden bij de Stern heb ik bij jou het beste gevoel overhouden, en van jou capaciteiten heb ik zelfs iets kunnen leren. Dat zeg ik niet zomaar hoor beste Jos, want ik ben tijdens mijn loopbaan al een hoop verkeerde mensen tegengekomen. Ik zeg het ook niet om te slijmen, want we hebben elkaar al jaren niet meer gesproken. Ik vond je ‘in mijn tijd bij de Stern’ een echt mens, en ik hoop dat dit altijd zo is gebleven. En daarom wens ik jou heel veel succes met je verdere loopbaan, of met wat je ook gaat doen.

Groeten, Gilbert Vogt

Meer over het vertrek van Jos Schrier Automotive-online.nl Schrier vertrekt bij Stern

 

Einde Van Kooy

Leo Knijn is streng, maar rechtvaardig, zijn tijd vooruit en hij ziet werkelijk alles. Hij wil vooral beweging in zijn winkels, vooruitgang, en dat gebeurt allemaal. Van Kooy neemt autobedrijven over en groeit maar door. Het personeel heeft een rotsvast vertrouwen in de directie (alles komt goed) en iedereen gelooft er heilig in dat Van Kooy voor altijd zou blijven bestaan, want het is niet zomaar een autobedrijf, het is een wereldbedrijf (lees: een instituut met veel ervaring).

Het doet dan ook pijn wanneer het familiebedrijf in zwaar weer terechtkomt. En het doet nog meer pijn als de Stern het bedrijf in 2007 overneemt. Er wordt gezegd dat er niets zou veranderen, maar dat blijkt één grote leugen. Binnen enkele weken is er van de hele Van Kooy cultuur niets meer over.

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...