Coulance-regeling autodealer is een gunst van importeur

Auto’s die uit de fabrieksgarantie zijn hebben soms nog een coulance-regeling (een gunst) via de importeur. Denk hierbij aan een motor, automaat bak, navigatiesysteem-audio.

De klant meldt zich bij de werkplaatsreceptie, en de monteur stelt een diagnose aan de auto. De receptionist maakt een offerte van de kosten en dient deze in bij de importeur. De coulance-regeling wordt handmatig beoordeeld en vergoeding is afhankelijk van of een auto bij de dealer in onderhoud is ‘ja’ of ‘nee’. Bij een vergoeding gaat er fysiek geen geld terug naar de klant, maar is er sprake van een bijloop in de reparatiekosten.  

Wat vaak voor komt is dat de kosten door drieën, de importeur betaalt 1/3, de klant 1/3, en de dealer 1/3, wordt gedeeld.

Indien een auto uit het buitenland komt en geen aantoonbaar onderhoud  heeft gehad, dan hoeft de dealer helemaal geen bijdrage te leveren. De auto is niet door hem geleverd.

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...