Hoeveel mensen heb ik nodig bij een KCC/BDC autobedrijf?

Als je elke dag 200 telefoontjes binnenkrijgt heb je minimaal 3 fte’s nodig. Als je ook nog wilt uitbellen heb je een 4 fte nodig. Als er op de dag ineens minder wordt gebeld, dan kan iemand mee helpen uitbellen en kan de verhouding wisselen naar 2,5 inbound en 1,5 outbound.

Je wilt niet te veel calls missen en je wilt niet te veel klanten in de wacht hebben staan. Het naar buiten bellen hangt dus sterk af van het aantal telefoontjes wat binnenkomt. Het is telkens zoeken naar de juiste balans.

Als je de centrale bijvoorbeeld anders zou instellen, en klanten kunnen voorkeur verhuur, magazijn en verkoop intoetsen, dan kan dat extra rendement voor het uitbellen opleveren.

  • Een gemiddeld inkomend gesprek duurt  4 minuten.
  • Is de klant niet bekend, dan komt daar 2 minuten bij om de gegevens op te nemen. Behalve NAW, wordt ook het RDW en opstaande terugroepacties geraadpleegd.
  • Bij het aanmaken van een ander automerk vragen wij om het chassisnummer van de auto. Als de klant het kentekenpasje moet gaan opzoeken komt er 3 minuten bij.
  • Als je voor de klant een preregistratie stuurt, dan komt daar nog eens keer 2 minuten bij.

Opmerkelijk
Als je pauze hebt en je werkt met 4 fte’s, dan kan je twee aan twee eten. Dan heeft iedereen in een uur gegeten. Met 3 fte’s gaat iedereen om de beurt eten en duurt de pauze (lees: werkonderbreking) anderhalf uur.

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...