Huisarts: Drie keer naar de garage

De meeste problemen met auto’s worden door routine vaak nog dezelfde dag opgelost, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Vooral bij een elektrische auto is het soms echt zoeken naar de oplossing. Klanten hebben hiervoor soms maar weinig begrip, is mijn ervaring. Ze denken dat als je een stekker aan de auto koppelt, de oplossing vanzelf tevoorschijn komt…of zoiets. Maar dat is helaas niet zo. Voor een goede diagnose heb je tijd nodig, veel tijd.

Het is bijzonder dat de klant aangeeft dat er iets defect is, en dat ze het in de werkplaats niet kunnen vaststellen, althans niet in de tijd (vrijdagmiddag 15.00 uur) dat de klant erop wacht. Er moet een nieuwe afspraak worden gemaakt. Bij de tweede afspraak wordt er wel vastgesteld dat de verwarming niet voldoende warm wordt. Daarna volgt er een derde afspraak om het defect, met een besteld onderdeel, te verhelpen.

Laatst moest ik ook drie keer naar de dokter om te laten vaststellen wat er precies met me aan de hand was. Dat neem ik de dokter niet kwalijk hoor, het is tenslotte mensenwerk. Maar de dokter moet het ‘mij’ het ook niet kwalijk nemen dat een diagnose aan de auto ook niet altijd in één keer lukt.  

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...