“Ik heb helemaal geen vrienden” – Geheel tevreden bij een Autobedrijf

De vraag die veel klanten krijgen na een werkplaatsbezoek. Bent u tevreden en zou u de garage bij uw familie en/of vrienden aanbevelen?

De vraag is: Hoe groot is de kans dat u Autobedrijf X bij uw familie en/of vrienden aanbeveelt? Het antwoordt van de klant is Helemaal Niet Waarschijnlijk. Waarom zegt de klant nee? “Ik heb geen vrienden en geen familie om jullie aan te bevelen”, dat is letterlijk wat de klant zegt. Stel dat hij wel familie en of vrienden had, was het antwoord dan Zeer Waarschijnlijk geweest? Alle andere vragen worden beantwoord met Geheel Tevreden. Het antwoord is dus Ja!

Ik wil jullie vragen om na te denken over de manier waarop de vraag nu aan de klant wordt gesteld.

Ik vind dat Autobedrijf X hiermee echt te kort is gedaan. En het is niet de eerste dat de klant, alleen op deze vraag, ‘negatief’ reageert. De vraag kan ook zijn: “Stel u hebt wel familie en/of vrienden in de buurt wonen, zou u dan Autobedrijf X  aanbevelen?” Dit riekt in ieder geval naar Zeer Waarschijnlijk. Maar helaas… Het antwoord is opnieuw Helemaal Niet Waarschijnlijk. Waarom nu niet? “Ik beveel helemaal niemand aan. Mijn familie en/of vrienden moeten zelf maar weten waar de hun auto naartoe brengen.”

Kortom: de vraag zoals die nu wordt gesteld is niet goed omdat je het antwoordt, in de beleving van de klant, op verschillende manieren kan worden uitgelegd. 

Gerelateerde berichten
20-02-2017: Warme douche autobedrijf
23-10-2015: Autobranch vraagt om een 9 of 10
06-03-2006: Warme douche Van Kooy Bussum
 

 

Wij snappen dat jij trots bent op jouw gouden koets. Wil jij de wagen rijdend, stilstaand of dynamisch vast laten leggen? De fotograaf weet hoe dit moet! Het resultaat? Sfeervolle, stoere en memorabele foto’s. Wij hebben een passie voor auto’s en weten hoe jouw bolide het beste tot zijn recht komt.

Contact: allesopvierwielen@outlook.com