KCC/BDC autobedrijf heeft invloed op de beoordeling van de klant

Wij hebben op het KCC/BDC, voor een gedeelte, invloed op hoe een klant ons beoordeelt na een werkplaatsbezoek. Dat effect zie je terug als je kijkt bij de klantbeoordelingen. 

Als wij bellen is de beoordeling (lees: de kans groter) op een 9 of een 10. Bellen wij niet, dan geeft de klant hooguit een 8. Alle importeurs eisen van hun dealers een 9 of een 10. Alles wat lager is wordt als niet goed beoordeeld.

Doel is en blijft om van Rood naar meer Groen te gaan. Hoe bereiken we dat?

Als je bij het nabellen (Nieuw: alle nummers die beschikbaar zijn) geen contact met de klant hebt gehad, dan spreken we de voice mail (met belscript) in. Nieuw: wij gaan dezelfde e-mail versturen als bij geen gehoor, omdat niet iedereen zijn voice mail afluistert.

Bij geen gehoor (geen voice mail) blijven we een e-mail sturen.

Hiaat in de procedure

Het komt voor dat de vrouw wordt gebeld en dat de man een e-mail krijgt (zo staat het in ons systeem). Nieuw: Wijs de vrouw hierop zodat er meer kans bestaat dat ze haar man informeert.

De klant meldt dat er geen contact is geweest en het vakje kleurt rood. Realiseer je dat een voice mail of een e-mail soms in de beleving van de klant geen contact na een werkplaatsbezoek is geweest. Schrijf daarom altijd bij de klantgegevens wat je hebt gedaan.

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...