Klant luistert voice mail niet af – hoe voed ik de klant op?

Je kan inspreken wat je wilt, maar de klant luistert de voice mail niet af. Dat betekent dat de klant een gemiste oproep ziet en contact opneemt met het KCC. 

De klant zegt: “Ik zie dat iemand mij heeft gebeld.” Vervolgens verbindt de KCC medewerker de klant door naar de werkplaatsreceptionist. Allemaal onnodig natuurlijk. Hoe kan je dit soort zinloze gesprekken voorkomen?

Als de sleutel bij de receptionist wordt afgegeven dan wordt er ook meteen afgesproken wanneer de klant de auto kan komen ophalen. Bespreek dan ook de manier waarop je de klant hiervan op de hoogte gaat brengen. Is dat een mobielnummer? Vraag dan of de klant een voice mail heeft en dat jij die inspreekt als de klant niet opneemt. Beste klant: Luister eerst de voice mail af voordat u meteen gaat terugbellen.  

Voicemails zijn belangrijk

De auto is gereed en wat doe je dan? Spreek je de voice mail in? En als je die inspreekt, hoe doe je dat dan?

Wij worden op het KCC regelmatig door klanten gebeld die een oproep hebben gemist. Navraag leert dat de voice mail niet altijd (goed) is ingesproken. Het kost de KCC medewerkers extra tijd om bij de werkplaatsreceptie te informeren wat de boodschap was. Spreek daarom bij het brengen van de auto af dat je de voice mail gaat inspreken op het moment dat de klant de telefoon niet aanneemt.

Voorbeeld: Geachte mevrouw, meneer, U spreekt met Gilbert Vogt van Autobedrijf Alles Op Vier Wielen. Uw auto is gereed en kan tot 17.00 uur worden opgehaald. Indien u later komt kan de auto nog tot 18.00 uur bij de verkoop worden opgehaald. De verkoper kan alleen geen uitleg geven over de reparatie.

Het is onze taak om met de klanten in contact te komen en niet andersom. Spreek daarom altijd de voice mail in met een boodschap.

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...