Klanten Contact Centrum (KCC/BDC) maakt rooster zelf - automotive

Het werken op een KCC/BDC in de autobranche is over het algemeen in wisseldiensten van maandag t/m vrijdag tussen 8 – 18.00 uur. 

Het rooster wordt telkens door iemand van de werkvloer gemaakt. Knelpunten worden onderling opgelost. Komen ze er niet uit dan raadplegen ze de teamleider. Dit werkt nu al weer enige tijd prima. Hiermee heeft de werknemer meer betrokkenheid zijn werk en daardoor is de kans op uitval kleiner en de productiviteit hoger.

Is dat uniek? Nee hoor. Ook uitzendbureau Olympia, bioscoopketen Pathé en Prorail laten hun personeel zelf hun werktijden bepalen.

Balans privé en werk
Als de werkgever vraagt of een werknemer een half uur doorgaat, want wat maakt een half uur nou uit? Dan moet de werkgever zich ook flexibeler opstellen op het gebied tussen werk en privé. De lijn mag dan best wat dunner worden omdat de werkgever privétijd van zijn personeel opeist. Eerder weg omdat je moet tennissen of omdat een moeder verzorgd moet worden. Alles is bespreekbaar wat redelijk is ten opzichte van de onderlinge verhoudingen met collega’s, want niemand wil scheve gezichten. 

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...