Klanten Contact Centrum (KCC/BDC) Merkdealer – Meer dan alleen opnemen en doorverbinden

Het Klanten Contact Centrum (KCC/BDC) autobedrijf is meer dan alleen de telefoon opnemen en doorverbinden. Het is business! 

Wij bellen elke dag onze klanten op om te vragen of ze tevreden zijn over de aflevering van hun nieuwe of gebruikte auto, en na elk werkplaatsbezoek. Bij een gebruikte auto vragen wij of de klant een review zou willen maken op klantenvertellen.nl.

Klantenvertellen.nl gaat heel simpel door een link naar de klant te sturen. Het invullen is heel laagdrempelig. Je hebt geen inlog of wat dan ook nodig. Je kunt de reviews gebruiken voor op je website, maar ook bij de advertenties van Marktplaats of Autotrack.nl.

Uit service overweging informeren wij de klanten dat de auto weer aan een onderhoudsbeurt en APK toe is; een terugroepactie heeft; adviseren wel of geen zomer- of winterbanden te monteren; en maken als het even kan een proefritafspraak. Verder checken wij de NAWTEK gegevens. Wij beoordelen de gesprekken en gebruiken onze kundig- en vaardigheden om ons in te leven bij iedereen die ons belt.

Wij doen er alles aan om een klant te ontzorgen, maar kunnen dat niet alleen: Het KCC/BDC autodealer heeft het hele bedrijf nodig om goed te kunnen functioneren. Per dag komen er honderden gesprekken binnen om te verwerken. Daarvan is het grootste gedeelte werkplaats gerelateerd. Behalve dat er afspraken via de telefoon opdrachten binnen komen er ook online opdrachten binnen. Elke klant krijgt handmatig (alleen bij online) een mailbevestiging. Het beste is dat elke klant automatisch een mailbevestiging krijgt na het inplannen.

Een goed e-mailadres in je bestand hebben is essentieel voor het hele bedrijf. Op het moment dat er geen e-mailadres aanwezig is stokt in feite een handig communicatiemiddel naar de klant. Veel mensen checken hun mail ook via hun mobiel. Vraag daarom altijd aan de klant of het e-mailadres nog klopt. Vooral als de klant een e-mailadres van het werk heeft opgegeven.

De klant belt voor een werkplaatsafspraak en het KCC/BDC verkoopt een aircoverfrissingbehandeling. Als de klant de auto heeft gebracht verkoopt de receptionist het meerwerk van de werkplaats. Buiten de standaard beurt is er dan toch nog iets te verdienen aan de klant. In de horeca is het niet anders. Het menu is voor een vaste (lage) prijs en je betaalt extra voor het broodmandje, de wijn en het flesje water.

Gerelateerde berichten
13-07-2016: Medewerker Klanten Contact Centrum
16-07-2016: KCC/BDC maakt rooster zelf

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...