Louwman Exclusive Sterk door Alexander Effect

Hoe je als dealerbedrijf succesvol kunt zijn op social media!

Louwman Exclusive is het voorbeeld voor dealers in Nederland hoe je succesvol om kunt gaan met social media, waaronder Facebook. Uiteraard zullen velen zeggen dat aandacht creëren met exotische merken als McLaren, Lamborghini en Morgan een eitje is. Maar is dat wel zo, er zijn immers veel meer dealers met leuke auto's (Porsche, Ferrari) die ook op Social Media actief zijn en niet in de schaduw kunnen staan van wat Arjen van Beek en Alexander Sterk aan het doen zijn.

Alexander Sterk deelt handtekeningen uit op posters bij de Super Car Sunday in Assen 2015.


De feiten

Eerst de feiten maar eens vergelijken.

· Louwman Exclusive – Facebook: 67.446 fans – Twitter: + 900 – Youtube: 488 abonnees (laatste video 1 dag geleden).

· Munsterhuis Sportscars – Facebook: 5.710 fans – Twitter: + 900 – Youtube: geen kanaal

· Porsche Amsterdam – Facebook: 2.334 fans – Twitter: geen (afgeschermd) – Youtube: 0 abonnees

· Kroymans Ferrari – Facebook: 8.168 fans – Twitter: geen – Youtube: 45 abonnees (laatste video 1 jaar geleden)

Al deze dealers hebben fantastische merken en dus auto's met emotie en alles dat erbij hoort. Waarom is Louwman Exclusive dan zoveel beter?

Ten eerste zijn ze consequent. Elke dag, of meerdere keren per dag wordt er wat gedaan! Posts, video's, foto's, prijsvragen alles wordt gedaan om aandacht te krijgen en te houden. Men snapt in Utrecht dat 1 video, 1 post, 1 foto nooit het verschil gaat maken, maar dat een consequent proces van content publiceren de way to go is.

Video's hebben een belachelijk groot bereik op Facebook bij Louwman

Als je kijkt naar de laatste video's van Sterk, dan zie je aantallen die je doen duizelen. De laatste de video, over de McLaren 570S haalt 22.000 weergaves, bijna 900 likes, is 20x gedeeld en genereert 46 reacties. Ongekend, dat haalt niemand in dealerland.

Alexander Sterk staat bij de start van een exclusive car bij Super Car Sunday in Assen 2015.


Bij prijsvragen worden aantallen gehaald waarvan importeurs zouden gaan kwijlen. Oké, je moet niet bescheiden zijn en een goede kop hebben om deze video's te kunnen maken, maar ze zijn nog leuk ook.

Kan iedere dealer dit?

Tuurlijk, wie wil, die kan. Het begint echter met een fanbase en daar moet je in willen investeren. Louwman Exclusive heeft gebruikt gemaakt van Facebook-marketing om meer tractie te krijgen, maar daar zit niet hun grootste voordeel. Iedereen kan immers 'fans' kopen, maar niet iedereen kan die fans houden en omzetten in interacties, comments en shares op Facebook. Daarvoor heb je goede content nodig, die je vaak, heel vaak, produceert. Als je als dealer denkt dat 1 post of video per week het verschil maakt, dan heb je het mis. Dan verdwijn je slechts in de massa. Er is immers zoveel content beschikbaar, dat je dominant moet willen zijn.

 Ik denk dat Arjan en Alexander met enige regelmaat (goedbedoelde) opmerkingen van andere dealers krijgen dat ze te veel zouden doen. Welnu te veel doe je nooit. Juist niet. Ga net zo lang door totdat je klachten krijgt over teveel doen en doe er dan een schep bovenop. Dan pas weet je dat je opvalt in het rumoer.

Alexander Sterk is een super talent met het presenteren. Moeiteloos introduceert hij hier een nieuwe auto op de AutoRai 2015. Bij deze introductie zie je ook meteen hoe goed Louwman hier een feestje van weet te maken.


Petje af voor Louwman Exclusive om de nieuwe wijze van communiceren via social media om op zo'n wijze uit te dragen. Het bedrijf is een voorbeeld voor veel dealers en importeurs. Arjen en Alexander bewijzen dat de content voor Social Media wel waardevol is en leidt tot (positieve) aandacht. Je moet simpelweg content maken met passie, committent en consequent.

Bekijk op deze link een van de vele filmpjes

Bron: Paul de Vries | Foto’s: © Gilbert Vogt

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...