Meer ruitclaims na nieuwe autopolis

Klanten wisselen van autopolis en vlak daarna claimen ze een ruitreparatie of een voorruit vervanging bij hun nieuwe verzekeringsmaatschappij.

Het valt op dat er vaker reparaties of voorruit vervanging plaatsvindt na het aangaan van een nieuwe autopolis. Soms hebben klanten nog niet eens de groene kaart van hun verzekeringmaatschappij in bezit of de klant gaat al naar het herstelbedrijf. Er zijn ook klanten die een gebruikte of tweede hands auto hebben gekocht met een voorruitschade, en die na de aankoop (in dezelfde week) bij de ‘nieuwe’ maatschappij claimen. Bij het controleren van de autopapieren kan je dat eenvoudig aflezen aan de tenaamstelling (Deel II).

Het is dus niet vreemd dat de verzekeraars hoger moeten gaan zitten met hun premie omdat er vaker wordt geclaimd. Er zijn zelfs klanten die van alleen een WA naar een WA-plus (beperkt Casco) overstappen om te kunnen claimen.

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...