Nissan-klant trouw tot de dood ons scheidt

Nissan-klanten willen bijna altijd blijven wachten op een reparatie of onderhoudswerkzaamheden van hun auto. Zelden gaan ze naar huis of even de stad in. Een aantal hebben een boek of een papieren krant bij zich, maar de meesten drinken eerst  koffie. Sommige vragen na een uurtje hoe het met de auto staat. “Moet ik nog lang wachten?”

De Nissan-klant is op leeftijd, is al jaren met pensioen, maar heeft nog altijd haast in zijn leven. De tijd te gaan is korter dan de tijd die is geweest. Dus moeten de monteurs maar een beetje haast maken om de klus af te krijgen. Geen seconde te verliezen: het leven kan zo voorbij zijn.

De Nissan-klant komt over het algemeen voor een kleine beurt naar de werkplaats, omdat ze het afgelopen jaar heel weinig hebben gereden. Alleen een olieverversing volstaat al, volgens de klant. Remmen schoonmaken, bougies vernieuwen, luchtfilter- stoffilter vervangen slaan we dit jaar voor het gemak over.

Laatst komt er een vrouw aan de balie met een de opmerking dat ze een ballonnetje in haar dashboard ziet verschijnen. Ze vraagt zich af wat dat betekend. Het betekent dat er een storing in de airbag zit, en het systeem is uitgeschakeld. Om te weten wat er aan de hand is, en waar de storing zit, moeten we eerst de auto uitlezen. De vrouw schudt haar hoofd heen en weer. "Ik snap er niets van, hoe kan ik nou een storing in mijn airbag hebben zitten? Ik gebruik de airbag helemaal nooit."

Vaak willen Nissan-klanten ook nog even in de werkplaats kijken. Daar is het levensgevaarlijk omdat de werkvloer vaak nat is. De receptionisten hebben niet voor niets veiligheidsschoenen aan, want je kunt zomaar uitglijden of iets op je voet krijgen. Maar de Nissan-rijder is nergens bang voor: hij heeft immers de oorlog overleefd.

Met de bus weggaan en je auto achterlaten, is net zoiets als je kindje in de steek laten. Het liefst blijven ze naast hun kroost in de werkplaats staan. Kunnen ze ook precies zien wat de monteur allemaal met hun goudenstukje uitspookt.  

Toch is de Nissan-rijder is een klant voor het leven. Een Nissan-klant gaat altijd voor 100% voor de veiligheid: “Als het moet, doe het dan maar.” Eenmaal een auto gekocht of onderhouden, een Nissan-klant gaat nooit meer weg, tenzij hij komt te overlijden natuurlijk, maar dan nog gaat er vaak iemand anders van de familie met de auto rijden.

"Opa en oma waren erg gehecht aan de Nissan, dus die kunnen we niet zomaar wegdoen." En zo is het maar net. De Nissan houdt het langer uit bij de berijder dan menig echtpaar het volhoudt in het huwelijk.

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...