Van Kooy opent nieuwe vestiging in Amersfoort

Amersfoort - Op vrijdag 18 februari 2000 is Van Kooy Amersfoort officieel geopend. De Mercedes-Benz belevenis-wereld, zoals Van Kooy graag genoemd wil worden, heeft een unieke locatie aan de A1 zijn deuren geopend.

Het pand is duidelijk herkenbaar als een 'black box' waar de klant aan de buitenkant aangetrokken wordt door wat hem binnen staat te wachten. Een lifestyle-presentatie van alle modellen, alle gebruikte auto's van de Van Kooy-vestigingen, een uitgebreide shop en een aparte afleveringshoek zijn enkele voorbeelden van dit unieke pand. Zowel Huub van de Coolwijk als Leo Knijn spraken beiden over de opkomst van E-commerce maar benadrukken de emotie bij het kopen van een nieuwe en gebruikte auto. Deze emotie brengt Van Kooy over in de nieuwste vestiging. Tijden twee drukbezochte dagen hebben bijna 3.000 bezoekers een bezoek gebracht aan deze Mercedes-Benz belevingswereld.

De doelstelling is om alle showrooms van de Van Kooy vestigingen te sluiten en alleen Amersfoort, als centraal voor punt in midden Nederland, open te houden. Klanten zijn blijkbaar wel bereid om een half uur in de auto te zitten om een nieuwe of gebruikte auto te kopen. Klanten zijn voor onderhoud slechts een kwartier bereid om in de auto te zitten. De vestigingen zonder showroom worden dan alleen nog als een servicepunt gebruikt. Maar uiteindelijk durft de directie de hele omzwaai niet aan en blijven alle vestigingen hun showrooms behouden.

 

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...