Whatsappen tijdens het autorijden

Met je mobiel bezig zijn tijdens het autorijden, bijna iedereen doet het wel eens. Interpolis bouwde een testparcours waarop bestuurders werden afgeleid door hun smartphone. Bekijk wat er dan gebeurt. Op het parcours is het nog een spelletje, maar de ontmoeting die de bestuurders daarna krijgen laat ze daar heel anders over denken. Filmpje

Whatsappen tijdens het autorijden is net zo erg als dronken achter het stuur zitten - Aan tafel bij Jinek

Op 30 maart 2016 kwam de fietsende Yannick Frijns (21 jaar) om het leven op Texel. Ze werd van achteren aangereden door een auto. Tegen de 26-jarige bestuurder Pamela H. is vorige week een celstraf geëist. Ze zat waarschijnlijk te Whatsappen tijdens het rijden. Lees meer...

Altijd controleren op appen na een botsing
In de strijd tegen bellende en appende verkeershufters, moet de politie voortaan standaard de mobiele telefoon uitlezen na een ongeluk. Dat vinden politieke partijen

Gerelateerde berichten
09-11-2017 Celstraf voor bestuurder

Autorijden en whatsappen gaan niet samen (test met Victor Mids)

Afgelopen week bij Het Beste Brein van Nederland deed illusionist Victor Mids een test over multitasken. Het Beste Brein is een programma waarin Art Rooijakkers kandidaten test op hun gevoel voor taal, logica, ruimtelijk inzicht en geheugen.  

“Absoluut; ik verdiep me in de literatuur over bepaalde topics, zoals in het modewoord ‘multitasken’. Wat is dat precies en is ons brein daartoe in staat? Mijn conclusie: niemand kan dat.

We denken wel dat we tijdens het autorijden kunnen whatsappen, maar ons brein is helemaal niet gemaakt om twee taken parallel uit te voeren. Met een testpersoon toon ik dat aan”, zegt Victor Mids tijdens de uitzending. Filmpje

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...