Nieuws

Hoeveel mensen heb ik nodig bij een KCC/BDC autobedrijf?

Als je elke dag 200 telefoontjes binnenkrijgt heb je minimaal 3 fte’s nodig. Als je ook nog wilt uitbellen heb je een 4 fte nodig. Als er op de dag ineens minder wordt gebeld, dan kan iemand mee helpen uitbellen en kan de verhouding wisselen naar 2,5 inbound en 1,5 outbound. Je wilt niet te veel...
Lees meer

Verkoop autobedrijf 3.0: handtekening gezet aandacht voor klant weg

De laatst vijf jaar is het showroombezoek aan een autobedrijf gehalveerd. Klanten die wel de moeite nemen om een showroom te bezoeken willen zich uiteraard welkom voelen. Dat heeft te maken met sfeer, verlichting van het autobedrijf, en hoe medewerkers de klanten verwelkomen. Bij gebrek aan...
Lees meer

Garantiekosten autobedrijf meten of op je onderbuik?

Sinds mijn eerste stappen in het autobedrijf, bijna dertig jaar geleden, heb ik al te maken met garantiekosten. Ze rijzen bij elk bedrijf de pan uit. De vraag is, wie heeft er grip op de kosten? De klant krijgt meestal garantie op een gebruikte auto   Het is voor elk autobedrijf een...
Lees meer

Aanbevelen of niet auto-importeurs maken het de dealers lastig

Je kunt mij wakker maken voor de zin: Is er een “Kans dat u de dealer aanbeveelt bij familie of kennissen voor aankoop”? Dit is een vraag die bijna elke auto-importeur aan de klant stelt na werkplaats- of verkoopbezoek bij de dealer. Waarom vraag je aan de klant of hij je diensten en producten...
Lees meer

Automan

Door mijn aderen stroomt geen bloed zoals bij andere mensen, maar puur motorolie vol met passie voor Alles Op Vier Wielen. Gilbert Vogt heeft van zijn hobby zijn werk kunnen maken. Hij is inmiddels meer dan vijfentwintig jaar werkzaam in de automotive en heeft ervaring bij tal van automerken. Lees meer...

Wij Gevoel

"Het maken van een wij gevoel is niet moeilijk. Het is slechts een kwestie van gevoel geven dat iemand bij de groep hoort. Hierdoor ontstaat vanzelf een samenwerkend vermogen bij het oplossen van een puzzel". 

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...