Bij Alles Op Vier wielen leest je meer achtergrondinformatie vanuit de autodealer- en/of het garagebedrijf. Wij proberen te laten zien wat de beleving van de klant is. Wij maken ons sterk voor elke merk, vol met passie voor Alles Op Vier Wielen.

Gilbert Vogt heeft van zijn hobby zijn werk kunnen maken. Hij is inmiddels meer dan vijfentwintig jaar werkzaam bij diverse autodealers. Hij heeft ervaring met de merken: Ford, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Seat, Nissan, Kia, Fiat, Lancia, Mitsubishi en Opel. LinkedIn

Gilbert en Robert bezoeken regelmatig autobedrijven. Zij hebben een voorliefde voor klassieke auto's van diverse automerken. Gilbert schrijft automotive-verhalen en samen maken zij regelmatig foto's bij evenementen.

E-mail: gilbertvogt@outlook.com

Nieuws

Autobedrijven zonder magazijn is als patat zonder mayonase

“U wilt onderdelen bestellen? Helaas, wij verkopen geen onderdelen meer. Gaat u maar naar de buren of weet ik veel waar heen, maar wij hebben het niet.” “Maar u bent toch dealer van het merk?” “Dat klopt, maar wij verkopen geen onderdelen. Dag klant.” Zoek het lekker uit! Garage 3.0. werkt zonder...
Lees meer

Autodealers zonder magazijn

Alleen een traditioneel dealerbedrijf heeft een magazijn, want vandaag de dag werken steeds meer bedrijven zonder magazijn. Bedrijven bestellen via de importeur die drie keer per dag onderdelen levert. Dat laatste gaat wel eens mis, waardoor de auto niet op tijd gereed komt. Wel of...
Lees meer

Hoe krijg je het wauw-gevoel in het autobedrijf?

Wij komen onze afspraken na; de auto is na de beurt gewassen; er ligt een presentje in de auto; de leenauto kon zo worden meegegeven. Onze klanten vinden de service die wij geven inmiddels heel normaal. Wat kunnen wij dan nog verbeteren? Zijn wij eigenlijk nog in staat om de verwachtingen van de...
Lees meer

Vireo Auto Bussum gaat sluiten

Na 10 jaar stopt Vireo Auto Bussum (Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Chrysler, Dodge, Subaru en Saab) haar activiteiten aan de Amersfoortsestraatweg 43 in Bussum. Vanaf 31 december is de vestiging gesloten. Het personeel werd afgelopen week door de directie geïnformeerd. Niemand had dit zien...
Lees meer

Renault Store-dealers krijgen facelift in Engeland

Renault herstart zijn Britse dealernetwerk met een nieuwe look en feel - en deze foto's laten de eerste showroom zien die verfraaid gaat worden. De dealer van Evans Halshaw Edinburgh West heeft de nieuwe bewegwijzering en branding gekregen en de nieuwe look zal in heel 2018 over het hele Britse...
Lees meer

Op zoek naar de mooiste autodealer in Nederland

Mijn zoon en ik krijgen de kans om via de Facebook winactie van EC-Rent Leiden een middagje gratis te sturen in een BMW i8. Hoewel de auto alweer een paar jaar rijdt, is het absoluut geen straf om achter het stuur te kruipen. Je moet toch nog wel redelijk sportief zijn achter het stuur plaats te...
Lees meer

Airco bijvullen, maar waarom eigenlijk? Gevolgen van te weinig vulling

Waarom moet de airco van mijn auto bijgevuld worden? Die vraag krijgen wij regelmatig gesteld bij periodieke checks, zoals onze wintercheck, zomercheck of grote beurt. In dit artikel leggen we het je uit. Werking auto-airco De airconditioning van een auto is vergelijkbaar met de werking van een...
Lees meer

Celstraf voor appende bestuurder na ongeval

ALKMAAR - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft donderdag voor de rechtbank in Alkmaar zes maanden gevangenisstraf en twee jaar rijontzegging geëist tegen de 26-jarige Pamela H. uit Den Burg. De Texelse veroorzaakte vorig jaar maart met haar auto een ongeval, waardoor een 21-jarige vrouw uit Geldrop...
Lees meer

Hoeveel mensen heb ik nodig bij een KCC/BDC autobedrijf?

Als je elke dag 200 telefoontjes binnenkrijgt heb je minimaal 3 fte’s nodig. Als je ook nog wilt uitbellen heb je een 4 fte nodig. Als er op de dag ineens minder wordt gebeld, dan kan iemand mee helpen uitbellen en kan de verhouding wisselen naar 2,5 inbound en 1,5 outbound. Je wilt niet te veel...
Lees meer

Verkoop autobedrijf 3.0: handtekening gezet aandacht voor klant weg

De laatst vijf jaar is het showroombezoek aan een autobedrijf gehalveerd. Klanten die wel de moeite nemen om een showroom te bezoeken willen zich uiteraard welkom voelen. Dat heeft te maken met sfeer, verlichting van het autobedrijf, en hoe medewerkers de klanten verwelkomen. Bij gebrek aan...
Lees meer

Ik kan goed alleen werken maar vind een teamsport ook heel interessant. Het is iedere dag een mooie uitdaging om met een team te werken en de vraag te stellen: Waarom doen wij dit? Waar doen wij het voor? Waarom kom ik mijn bed uit? Wij geloven in het ontzorgen van de klant. Hoe doen we dat? Wij geven de klant aandacht, maken haar/hem belangrijk. Wat doen we? Wij nemen de gegevens door en plannen een bezoek aan de werkplaats of showroom. Lees meer...